Robin Collin-Karlsson och Erik Edler skrev de två bästa examensarbetena för Holmen Skog under 2011. I fredags tog de emot blommor och varsin prischeck på 10 000 respektive 15 000 kronor från vd Sören Petersson.

Kategorier: Holmen Skog , Människor , Karriär

2012-03-22

För tionde året i rad delade Holmen Skog i fredags ut pris till årets bästa examensarbete. Nytt för i år var att två pris delades ut. Robin Collin-Karlsson tilldelades 10 000 kr för sitt arbete ”Volymsrapportering vid terrängtransport av virke” (15 högskolepoäng). Erik Edler fick 15 000 kr för sitt arbete ”Contortatallens roll för virkesförsörjningen på Holmen Skog, Region Iggesund” (30 högskolepoäng).

- Examensarbeten ger oss en möjlighet att integrera ny kunskap och nya perspektiv in i vår verksamhet. Det är en mycket värdefull del av vårt utvecklingsarbete. Vi lyfter fram Årets examensarbete för att visa uppskattning och ge studenterna ett kvitto på att de har gjort ett bra jobb, säger Ewa Faglöv på Homen Skogs HR-avdelning.

Bedömningen av examensarbetena görs i flera steg och omfattar bland annat arbetets nytta för verksamheten, genomförande, kreativitet och vetenskaplighet. Den först bedömningen görs av respektive kontaktperson inom företaget. De examensarbeten som får mest poäng går vidare till en final och läses av en jury. Årets jury bestod av FoU-chef Erik Normark, Skogschef Per Olsson, samt marknadschef Andreas Rastbäck.