I enlighet med beslut fattat av årsstämman den 4 juni 2020 har Holmen AB dragit in 7 000 000 egna aktier av serie B som tidigare återköpts av bolaget.

Efter indragning av 7 000 000 aktier uppgår det totala antalet aktier i bolaget till 162 512 324. Antalet utestående aktier i bolaget är oförändrat och uppgår till 161 925 685 fördelat på 45 246 468 A-aktier och 116 679 217 B-aktier. Därutöver finns 586 639 B-aktier i eget förvar.

Aktiekapitalet om 4 237 808 100 kronor är oförändrat eftersom det samtidigt med beslutet att minska aktiekapitalet genom indragning av återköpta aktier, beslutats att öka aktiekapitalet genom en överföring från fritt eget kapital till aktiekapitalet (fondemission). Detta har skett utan att några nya aktier emitterats. Härigenom har aktiekapitalet återställts till samma belopp som före minskningen.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Stina Sandell, Hållbarhets- och kommunikationsdirektör, 073 986 51 12

Denna information är sådan information som Holmen AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om finansiella instrument. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 juni 2020 kl.11.00 CEST.