SkogsElmia hölls den 26-28 maj på Bratteborgs gård i Vaggeryd. Antalet mässbesökare var drygt 33 000. SkogsNolia hölls den 16-18 juni i Hörnefors. Antalet mässbesökare där var 14 500 vilket var nytt rekord! Vi på Holmen Skog fanns naturligtvis på plats på båda dessa mässor, med en monter fylld av diverse information.

Kategorier: Holmen Skog , Om skog

2011-06-21

Vi lanserade vårt nya erbjudande, återväxtgaranti, under dessa dagar. Med anledning av detta hade vi personal från våra plantskolor på plats. De visade och pratade om de plantor som tas fram. Intresserade fick också en planta att ta med sig hem.

Många besökare vid Holmen Skogs monterVi passade också på att introducera vår nya koncerntidning ”Holmen Magasin”, som ersätter Skog&Virke samt Holmen Business Report och vi slog också ett slag för koncernens nya hemsida.

I vår monter under Nolia hade vi även en gödslingshelikopter från Airlift samt en tankbil med gödsel.

Tillströmningen av besökare till vår monter var konstant och vi upplevde att väldigt många var intresserade och stämningen var på topp.

Två, för vår del, mycket lyckade skogsmässor är över men vi återkommer 2013 när det är dags igen!