Nu startar produktionen vid Bravikens Sågverk. Sågverket som är Skandinaviens största kommer att producera konstruktionsvirke av gran.

2011-01-12

Den första stocken för kundbeställd produktion rullar genom sågverket den 12 januari 2011. Sågverket ska producera konstruktionsvirke av gran till kunder främst i Skandinavien och på den europeiska marknaden.

- Det är en historisk händelse för Holmen Timber när vi nu startar koncernens andra sågverk efter ett och ett halvt års byggande, säger Håkan Lindh, VD Holmen Timber. Dagens produktionsstart är resultatet av ett intensivt projektarbete och en fantastisk och hängiven insats av en lång rad medarbetare. I och med det nya sågverket i Braviken blir Holmen Timber en komplett leverantör av trävaror med konstruktionsvirke från Braviken och snickerifura från Iggesunds Sågverk, berättar Håkan Lindh, VD Holmen Timber.