I slutet av maj 2018 presenterades Lars Lundin som ny affärsområdeschef för Holmen Paper. Idag tillträder han sin tjänst. Lars har trettio års erfarenhet från massa- och pappersindustrin med tidigare befattningar på bland annat Stora Enso. Han kommer senast från en roll som VD för kartongtillverkaren Fiskeby Board.

Kategorier: Holmen Paper

2018-10-22

- Lars är en omvittnat god förändringsledare med mångårig erfarenhet från både produktions- och marknadssidan. Lars samlade kompetens behövs i arbetet med att fortsätta utveckla vår affär. Jag är övertygad om att Lars kommer att ta Holmen Paper till nästa nivå och på allvar utmana träfria alternativ, säger Henrik Sjölund, vd och koncernchef, Holmen.

- Jag är imponerad över den förändringsresa Holmen Paper har gjort från tidningspapper till dagens starka position inom bok- och specialpapper. Under mina år i branschen har jag följt Holmens utveckling på avstånd och ser nu verkligen fram emot att få vara en del av laget. Jag tror och hoppas att mina erfarenheter kommer vässa Holmens konkurrenskraft ytterligare, säger Lars Lundin, affärsområdeschef, Holmen Paper.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Hakim Belarbi, PR & Public Affairs Manager, tel: 070-482 44 87

Modern Slavery Act Transparency Statement