Iggesunds Incada framgångsrik i förpackningstävling

2012-11-14

Incada, som tillverkas vid Iggesund Paperboard i Workington England, tog hem två priser när resultatet för Pro Cartons och ECMAs årliga förpackningstävling nyligen presenterades. Falskartongen Incada var ytmaterialet, det som exponeras för kunden, i den förpackning som utsågs till Carton of the Year, champagnetillverkaren Taittingers ”Rose”. Dessutom användes Incada i det vinnande bidraget i kategorin ”Beauty & Cosmetics”, förpackningen Nivea Mini Treats.

”Det visar med all önskvärd tydlighet att Iggesund har två starka varumärken i portföljen. Vill man ha yppersta kvalitet inom falskartong så väljer man Incada, och behöver man de egenskaper som en homogen helblekt kartong erbjuder så väljer man vår Invercote”, konstaterar Guy Mallinson, europeisk försäljningschef vid Iggesund Paperboard.

Taittingers Rose har konverterats av Van Genechten, Angouleme, Frankrike, som också svarat för den strukturella designen. Incada Exel har använts för att klä in och ge elegans åt en konstruktion i returfiberbaserad från Meyer Melnhof.  Nivea Mini Treats har konverterats av Clondalkin Pharma & Healthcare, som också svarat för den strukturella designen, på uppdrag av Beiersdorf UK.

Incada rose

Incada har använts för att ge Taittingers eleganta förpackning Rose den elegans och utstrålning som fångar uppmärksamheten när den pryder butikshyllan.

Ladda ned press material från iggesund.com