När Sveriges yrkesverksamma högskoleingenjörer röstar fram sina drömarbetsgivare placerar sig Holmen bland de 100 mest attraktiva arbetsgivarna. Det visar Universums årliga undersökning KarriärBarometern, som besvarats av över 26 000 personer i över 30 branscher.

Kategorier: Holmen , Människor , Karriär

2017-10-06

KarriärBarometern är Sveriges största karriärundersökning. Här rankar Sveriges yrkesverksamma akademiker sina drömarbetsgivare. Holmen hamnar på plats 69 i årets undersökning.

– Vi är många företag som slåss om de bästa talangerna. Därför är det viktigt att vara en attraktiv arbetsgivare och förmedla vilka möjligheter som finns hos oss. Att vi nu hamnar på 100-listan över drömarbetsgivare är förstås väldigt glädjande och ett kvitto på att vi har ett bra erbjudande, säger Gunilla Rolander, HR-direktör i Holmen.

– Nästa generations talanger vill hitta en arbetsgivare som kan berätta varför de gör vad de gör och matcha sina personliga värderingar med arbetsgivarens. Detta gör att man som arbetsgivare i Sverige måste kämpa för att anses vara attraktiv. De arbetsgivare som talangerna har lyft fram i KarriärBarometern 2017 har jobbat hårt med dessa frågor och förtjänar därför en stor eloge, säger Claes Peyron, Sverigechef på Universum.

Här kan du ladda ner den fullständiga rankingen.

Modern Slavery Act Transparency Statement