2011-11-16

Bland säkert flera tiotusentals webbplatser i Sverige har www.holmen.com rankats som en av Sveriges 100 bästa webbplatser i Internetworlds årliga tävling. I år delades tävlingen upp i 16 olika kategorier samt 10 hederspriser. Holmen tilldelades, liksom bland andra Blocket, Tradera och Veckorevyn, hederspris. Läs mer på denna länk.

Juryns motivering löd:

”I en bransch så gammal och möjligen också så tråkig att klockorna stannat för länge sedan blir vi överraskade av att Holmen verkar ha tagit webben till sitt hjärta och skapat en sajt som är enkel, tydlig och lockar till läsning. Konkurrensen bland storföretagssajterna är knappast mördande, men det här är en riktigt, riktigt bra webbtjänst, inte bara för den inbitne skogsfantasten, för aktieägaren eller för den anställde på Holmen. Det här är en sajt som tar oss alla på allvar.”