Den 9 maj åkte 6 seniora och 10 juniora KTH-studenter till Iggesund där man besökte plantskolan, skogen och Iggesunds Bruk.

Kategorier: Människor

2014-07-01

Holmen bjöd på ett varierat program med tillfälle att marknadsföra både Hudiksvall och Norrköping som boendeorter, möjligheter för sommarjobb, examensjobb och traineeprogram samt självklart om Holmens behov av duktiga medarbetare.

Gunilla Rolander, talent manager på Holmen berättar mer:

- Vi pratade om hur det egentligen är att vara anställd och chef på Holmen. Bland annat hur vi agerar som arbetsgivare, vilka värderingar vi har, vad vi förväntar oss av de som rekryteras in i företaget – allt som är viktigt när man som student skall välja en framtida arbetsgivare.

- Holmen arbetar fokuserat för att öka intresset för Holmen som arbetsgivare. På koncern-nivå arbetar vi främst gentemot högskolor och universitet där vi hittar ingenjörer inom kemi, maskin, energi och papper och massa. Målet är självklart att fler ingenjörer väljer Holmen som arbetsgivare i framtiden. Därför har vi intensifierat samarbetet med KTH:s Fiberteknologer, den förening på KTH som organiserar studenter med inriktning papper och massa, fortsätter Gunilla.

Från frö till slutprodukt

Studenterna hann med besök på plantskolan, skogen och Iggesunds bruk – från frö, till råvaran skogen och till slut där slutprodukten produceras på det toppmoderna ”bruket”. I skogen fick studenterna chans att köra en skördare.

- Superroligt, coolt, som att sitta i en robot, var en students kommentar om upplevelsen.

Gunilla avslutar:

- Det var en lyckad resa som resulterade i ett flertal konkreta intresseanmälningar till våra sommarjobb, anställningar och ett grupp personer som kommer prata positivt om Holmen som företag i många år!