Holmens bok Konsten att odla skog har blivit en riktig succé. Böckerna tog snabbt slut, men finns nu åter i lager och kan beställas.

Kategorier: Holmen Skog , Om skog , Hållbarhet

2015-09-25

Det var i våras som Holmen lanserade boken Konsten att odla skog. Boken, som är skriven av Holmens skogs FoU-chef Erik Normark, beskriver varför den svenska skogen ser ut som den gör och varför det svenska skogsbruket bedrivs på det sätt som det gör. Konsten att odla skog placerar också skogsbruk i ett historiskt och globalt sammanhang, samt beskriver de möjligheter som ett uthålligt skogsbruk erbjuder.

Boken är främst skriven för Holmens medarbetare, kunder och entreprenörer, men har också väckt stort intresse hos andra grupper - skogsägare, skogsbolag, skolor med flera.

Den finns både som trycksak och som pdf, tillgänglig på svenska och engelska.