Varukorg (0 varor)

Pil
In English  |
2011-09-07

Den 11 september firas Skogens Dag i Östergötland. Speciellt för Skogens Dag 2011 är att vi firar Internationella skogsåret. I anknytning till det, vill vi erbjuda våra besökare möjlighet att få lära sig mer om skogens olika möjligheter och värden. Med Skogens Dag vill vi visa att skogen är viktig för den svenska ekonomin, men även att den är en arbetsplats och inte minst en plats för rekreation och friluftsliv. Ju mer du vet om skogen och dess varelser, desto mer får du ut av ditt friluftsliv.

Holmen ansvarar för två familjearrangemang i Östergötland som har öppet mellan 10.00-14.00:

• I Norrköping anordnar Holmen Skogens Dag i samarbete med bland annat Scouterna, Svampklubben, Svenska Jägareförbundet, Friluftsfrämjandet och Orienteringsklubben. Det kommer att finnas en tipsrunda med fina vinster! Dessutom bjuder vi på kaffe och korv.  Vägbeskrivning: Jursla vid Lilllsjön, 5 km norr om Norrköping. Det kommer att finnas skyltning vid stora vägen från Jursla.
  • I Finspång kommer Skogens Dag bland annat att innehålla skogsmaskiner, naturinformation och en tipsrunda med fina vinster! Även här bjuder vi på korv, dryck och kaffe!
    Vägbeskrivning: Kraftkärret, Grosvad i Finspång

För mer information se www.skogsstyrelsen.se/Upptack-skogen/Upplev-skogen/Skogens-Dag/Linkoping/

Ta med familj och vänner och besök oss på söndag. Varmt välkomna!

Holmen AB, Box 5407, 114 84 Stockholm. Besöksadress: Strandvägen 1, Stockholm.
Tel: 08 666 21 00, Fax: 08 666 21 30, E-mail: info@holmen.com